Tornem de vacances de Nadal… És el primer dia de treball i…

Per als qui la vida professional gira al voltant dels llibres, com és el meu cas, sempre causa tristesa sentir notícies com la del tancament d’una llibreria, en aquest cas la Llibreria Carlemany de Girona, on havia comprat els meus llibres d’anglès i francès, i també algunes novel·les i altres llibres per regalar, revistes i fascicles, etc.

Us deixo la notícia:

http://www.elpuntavui.cat/cultura/article/19-cultura/930431-la-llibreria-carlemany-tanca-despres-de-23-anys.html

Les llibreries són les botigues on he passat més hores de la meva vida: fullejant llibres, descobrint els que no he llegit i voldria llegir, els que ja he llegit però en una altra edició; mirant i remirant els dibuixos dels preciosos llibres per a nenes i nens, de vegades llegint davant d’un cafè, o en la presentació del llibre d’una amiga admirada i estimada; entrant en les llibreries de vell de París o Florència; comprant llibres d’una editorial pròpia d’un país, com a Mèxic; buscant llibres en llengües estranyes per a la col·lecció de llibres infantils d’una de les meves germanes… Recorro el món al ritme de les seves llibreries i no hi ha ciutat, gran o petita, on no he entri en alguna llibreria i passi una bona estona… Llibreries i biblioteques del món per a una lectora a qui agrada descobrir llibres allà a l’aparador d’una llibreria, entrar-hi, regillar-ho tot fins a trobar un llibre per a mi… o per algú altre… O més d’un…

Surto i miro de nou l’aparador on algun dia espero trobar un llibre meu…

Anuncis